Brev:
Spiser næsten kun om natten :(
12. november 2015
Alder:
3 mdr.
Spiser næsten kun om natten :(
Hej Helen.
Nu er vores dejlige dreng blevet 3,5 måned. Han er god som dagen er lang og vi har ikke de store udfordringer med ham. Han er glad og tilfreds. Men på en eller anden mystisk måde, så føles det som om, at han har fået vendt om på dag og nat. I hvert fald hvad mad angår mad.
Han bliver puttet ca. kl. 19-20, hvor han falder fint i søvn og så sover han indtil kl. 6 næste morgen. Kun afbrudt af, når han er sulten.
I løbet af en nat af denne længde, så vågner han og er sulten ca. 3 gange. Det er omkring kl. 22/23, kl. 2 og kl. 5. Sådan ca. Så vågner han kl. 6 og er helt klar til leg. Men af gode grunde ikke sulten.
Når han har været oppe ca halvanden time, så kommer han ud i barnevognen og sove, hvor han nemt kan sove 3-4 timer. Så kl. bliver hurtigt omkring middagstid, inden han får den første flaske siden natten.
Jeg laver 150 ml MME (allomin syrnet, da hans mave ikke tåler andet), som er 180 ml færdigblandet. Denne flaske spiser han aldrig op. Der er gerne mindst 50 ml. tilbage, nogle gange mere.
Hvis han bliver tilbudt en flaske omkring kl. 15, så spiser han stort set ingenting, og det er som regel først, når vi nærmer os kl. 17/18 om aftenen, at han er rigtig sulten. Og her er mønsteret det samme i forhold til mængde af mad.
Som bonus info kan jeg fortælle, at han vejer 6,8 kg og måler 65,5 cm. Så han trives i stor stil.
Men kan jeg på nogen måde få ham vænnet til at tage et længere stræk om natten? Jeg har forsøgt at få mere mad i ham lige inden han skal sove, men det er som om at MME bare slet ikke siger ham noget. Han tygger for det meste bare på flaskesutten og skubber den ud med tungen. De første 50-70 ml. spiser han nogenlunde fint, men resten kan være en kamp.
Jeg håber meget, at du kan komme med lidt inspiration. Så hans søvn blev lidt mere sammenhængende om natten. Han vågner min. 3 gange hvor han er sulten, men derudover vågner han også en del gange, hvor han bare lige skal have sutten. Så han sover meget mere utroligt om natten end om dagen.
Med venlig hilsen
Elliotts mor